Οπως θα δείτε εδώ http://www.kekdiastasi.edu.gr/default.asp?id=300030015&lcid=1032
ο "επαγγελματίας" μετανάστης,είναι και...διευθυντικό στέλεχος.
Μιλάμε για πολλή φτώχια,καταραμένη φτώχια.
Αχ μωρέ τον κακόμοιρο,κρίμα είναι.Η ρατσιστική και ξενόφοβη Ελλάδα-κατά τα λεγόμενα του-,τον σπούδασε,τον τρέφει (με πέντε-έξι δουλειές),του δίνει ελεύθερα και χωρίς κανέναν περιορισμό το δικαίωμα να εκφράζεται.
Αλήθεια στην δική του χώρα,θα μπορούσε ένας αλλοδαπός να τύχει της ίδιας μεταχείρισης;
10 σχόλια:
Γιατί τόση επιμονή με τα εισοδήματα του Καπλάνι; Άσε τον να βγάζει όσα μπορεί (σίγουρα πολύ λιγότερα από όσα εσύ λες -βλ. "ανεπιβεβαίωτη πληροφορία" για 7 χιλιάρικα από την ΕΡΑ, αχαχαχαχαχ).
Γιατί αυτή η επιμονή με τη δημιουργία κενών εντυπώσεων;
Το προηγούμενο ποστ σου, όπου ασκείς κριτική στην άποψή του για τον Κάστρο, είναι έντιμο: αποτελεί απάντηση, δήλωση θέσης (ανεξάρτητα με το αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί, εσύ εκφράζεις την δική σου γνώμη την οποία τεκμηριώνεις).
Ο Καπλάνι, όπως και οποιοσδήποτε άλλος, δικαιούται να κρίνει όπως νομίζει την Ελλάδα, ακριβώς όπως κι εσύ δικαιούσαι να κρίνεις τον Καπλάνι.
Δεν είναι εκεί το πρόβλημα.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι είσαι μπαγασάκος και δημαγωγός, γιατί προσποιείσαι ότι δεν γνωρίζεις τη διαφορά ανάμεσα στην ξεκάθαρη κριτική και διατύπωση αντίθετης γνώμης, από τη μια, και στην πλάγια λασπολογία-δημιουργία εντυπώσεων από την άλλη.
Εγώ τυχαίνει να μην συμμερίζομαι τις περισότερες από τις απόψεις που εκφράζεις στο μπλογκ σου. Προφανώς αυτό με κατατάσσει αυτόματα στους πράκτορες, τους προσκυνημένους, τους πληρωμένους από τον Σόρος, τους υποκινούμενους από τους Σιωνιστάς κλπ κλπ.
Εκεί είναι εντέλει η βαθύτερη διαφορά μας. Εσύ, στον βαθμό που είσαι ειλικρινής (αμφιβάλλω), κάνεις δίκες προθέσεων και καίγεσαι από ιερή οργή εναντίων όσων δεν συμφωνούν μαζί σου.
Και για σκέψου: αν αυτές σου οι "πληροφορίες" (αλήθεια, αυτήν τη φορά δεν μας είπες πόσα δισεκατομμύρια κερδίζει ο Καπλάνι από το συγκεκριμένο πόστο) οδηγήσουν τίποτα γελοίους που αναπληρώνουν, μέσω της υπερβολής εθνικοφροσύνης, τον ανδρισμό που δεν έχουν, σε κλιμάκωση των προσβολών, εσύ, πονηρέ προβοκάτορα, θα χαρείς;
@anonymous
Αγαπητέ φίλε,
Το πρόβλημα μου κατ'αρχάς δεν είναι τα εισοδήματα του Καπλάνι.
Ετσι κι αλλοιώς αυτά είναι μόνο τα φανερά.
Το ζητούμενο είναι η ειλικρίνεια.Ο Πακιστανός που ξημεροβραδιάζεται στα φανάρια,ή ο Αφγανός που απεγνωσμένα ψάχνει ένα καράβι να χωθεί στην Πάτρα,έχουν την συμπόνοια μου.
Δεν θα μου κάνουν κήρυγμα,ούτε θα με αποκαλέσουν ρατσιστή στα καλά καθούμενα.Αλλά το να είσαι από τους πλέον ευνοημένους και να λοιδωρείς την χώρα που σου έδωσε τόσες ευκαιρίες,το θεωρώ αν μη τι άλλο,αγνωμοσύνη.
Πάμε παρακάτω.Το γεγονός ότι διαφωνείς μαζί μου,είναι απόλυτα σεβαστό.Ποτέ δεν έχω κρίνει,ειδικά με τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιείς,κάποιον που διαφώνησε μαζί μου.Τώρα αν εσύ βλέπεις συνωμοσιολογία πίσω απόγεγονότα που πλέον τα γνωρίζουν και μικρά παιδιά,δικό σου πρόβλημα.
Οσο για το τι θα πράξουν οι έμπλεοι εθνικοφροσύνης,να είσαι σίγουρος ότι θα είμαι ο πρώτος που θα καταδικάσει οτιδήποτε ξεπερνά κάποια πολιτισμένα όρια.
Εγώ αγαπητέ φίλε παραθέτω γεγονότα,δεν λασπολογώ.Θα μπορούσα να πώ πολλά και για την ιστορία της απέλασης του συγκεκριμένου μετανάστη.Αν δεν γνωρίζεις αγαπητά φίλε,επί ΠΑΣΟΚ ήθελαν να τον απελάσουν.Εχεις αναρωτηθεί ποτέ το γιατί;Παρ'όλα αυτά δεν έχω γράψει τίποτα γι'αυτό το θέμα και ούτε πρόκειται.
Λές ότι ο Καπλάνι δικαιούται να κρίνει την Ελλάδα,όπως κι εγώ αυτόν.Μα ήδη με την επίθεση σου,μου στερείς το δικαίωμα στην κριτική.Για να καταλάβω δηλαδή,όποιος βρίζει τους Ελληνες και ηρωποιεί τους μετανάστες,τους μειονοτικούς,τους Ρόμ είναι προοδευτικός.Οποιος τολμήσει να εκφέρει την λέξη πατρίδα,είναι εθνικιστής,εθνικόφρων,φασίστας.Καλότο παραμύθι,αλλά δεν έχει δράκο.
Και στο κάτω,κάτω της γραφής ρε παιδιά,σ'όποιον δεν αρέσει η Ελλάδα,η πόρτα είναι ανοιχτή.Δεν κρατάμε εδώ κανέναν με το ζόρι,είτε είναι αλλοδαπός,είτε είναι γηγενής.
Σε παρακαλώ λοιπόν αγαπητέ φίλε,την επόμενη φορά που θα με κριτικάρεις,να χρησιμοποιήσεις επιχειρήματα,όχι χαρακτηρισμούς.
Τα περί λασπολογίας και δημαγωγίας,αφήνω να τα κρίνουν οι αναγνώστες του blog.
Ευχαριστω για την πολιτισμένη απάντηση, επίτρεψέ μου όμως να σου πω πού θεωρώ ότι κάνεις λάθος.
1. Εγώ είμαι γεννημένος στην Ελλάδα, Έλληνας πολίτης και Έλληνας γενικώς. Πόσες φορές δεν έχω κατηγορήσει τη χώρα αυτή που μου έδωσε (ή δεν μου έδωσε) "τόσες ευκαιρίες". Όλοι το έχουμε κάνει. Ο Καπλάνι, που ζει στην Αθήνα εδώ και τόσα χρόνια, γιατί να μην έχει το ίδιο δικαίωμα;
2. 'Εζησα επί χρόνια σε δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Δεν είδα αυτήν την ευκολία να εκτοξεύονται "ψαγμένα" (αλλά αστήρικτα) υπονοούμενα για το ήθος ή και για υποτιθέμενους "μυστικούς χρηματοδότες" κάποιων αντιστοιχων Καπλάνι. Δεν είναι ηθικά σωστό να μεταμφιέζουμε τα όποια δικά μας "πατριωτικά αντανακλαστικά" σε κριτική εις βάρος οποιουδήποτε εργαζόμενου ανθρώπου, Έλληνα ή όχι. Εκτός αν έχεις στοιχεία που αποδεικνύουν ότι εγώ έχω άδικο κι εσύ έχεις δίκιο για την περίπτωση Καπλάνι. Πούντα όμως;
3. Δουλειά του Καπλάνι είναι να αρθρογραφεί. Δεν είναι χτίστης, ούτε λαθρομετανάστης που διακινδυνεύει τη ζωή του για να πάει στην Ιταλία. Τιμώ τους ανθρώπους που το κάνουν. Δεν είναι όμως -όυτε χρειάζεται να είναι- έτσι όλοι οι μετανάστες. Ο Καπλάνι κάνει καλά τη δουλειά του. Γράφει ωραία άρθρα σε καλά ελληνικά, έγραψε και ένα καλό βιβλίο (σου το συστήνω, αν δεν το έχεις διαβάσει). Είναι δικαίωμά του να μην είναι ευχαριστημένος από τη νεοελληνική πραγματικότητα -όπως σε κάποιον βαθμό όλοι μας.
4. Εκτός και αν σε ενοχλεί ακριβώς το ότι η δουλειά του είναι να εκφράζει δημόσια άποψη, σε αντίθεση με τον χτίστη ή το παιδί των φαναριών.
5. Αλλά λάβε υπόψη σου ότι ο Καπλάνι είναι ο ίδιος μετανάστης. Έχω δουλέψει πολύ με μετανάστες (όχι στην Ελλάδα) και έχω την άποψη ότι τον φόβο και τις ταπεινώσεις που υφίστανται δεν τα νιώθει αυτός που ζει στον τόπο του. Ο Καπλάνι έχει χίλια δίκια να κατηγορεί το ελληνικό κράτος για τις αντιφατικές, ανεπαρκείς και εν πολλοίς ανήθικες πολιτικές του απέναντι στους μετανάστες. Άλλο το να εξορθολογιστούν τα φίλτρα εισόδου και άλλο το να φέρεσαι στους ήδη εγκαταστημένους μετανάστες (που είναι σε μεγάλο βαθμό φορολογόυμενοι όπως οι Έλληνες πολίτες) σαν να ήταν υπάνθρωποι. Και, αν υπάρχει πρόβλημα ελέγχου στα σύνορα, φταίει το ελληνικό κράτος, όχι οι άνθρωποι που η ανάγκη τους οδηγεί να εγκαταλείψουν τους τόπους τους.
6. Κλασικό παράδειγμα νεοελληνικής μαλακίας είναι τα προβλήματα που πήγαν να δημιουργήσουν στον Καπλάνι πριν από μερικά χρόνια με την άδεια παραμονής του. Είχα παρακολουθήσει την υπόθεση μέσω του Τύπου, και το συμπέρασμά μου ήταν ότι κάποιοι ελληνόκαυλοι ενοχλήθηκαν ακριβώς από το γεγονός ότι ο μετανάστης έβγαλε γλώσσα. Δεν ήταν το προς λύπηση θύμα κάποιου κακού αφεντικού στο γιαπί ή στο χωράφι. Αλλά ένα δημόσιο πρόσωπο με άποψη. Τελικά τον κατηγόρησαν ότι είχε αφήσει απλήρωτη μια κλήση για οδήγηση χωρίς κράνος. Κακώς οδηγούσε χωρίς κράνος και κακώς άφησε την κλήση απλήρωτη, αλλά αυτό δεν τον καθιστά με οποιονδήποτε τρόπο ύποπτο. Έχεις εσύ άλλα στοιχεία; Αν ναι, δεν τα παρουσίασες, εξ ου και πιστεύω ότι προσπαθείς απλώς να δημιουργήσεις εντυπώσεις.
7. Αυτήν την (συνήθως αστήρικτη, θα έλεγα αντανακλαστική) ανασφάλεια, ότι δήθεν απειλούμαστε από σκοτεινές δυνάμεις, οφείλουμε να την θέτουμε σε έλεγχο. Να ελέγχουμε τους εαυτούς μας. Ή έστω να μην (ανα)παράγουμε "υποψίες" και "υποψιούλες" εναντίον συγκεκριμένων προσώπων, ιδίως μεταναστών. Ο μετανάστης έχει βαθιά μέσα του τον φόβο ότι, μη όντας πολίτης του κράτους, έχει λιγότερα περιθώρια νομικής άμυνας. Γιατί να τον εκθέτουμε στην οργή του κάθε καυλωμένου; Εκτός αν έχουμε στοιχεία. Πούντα;;;;;
8. Ο Καπλάνι καλώς υπάρχει στην Ελλάδα, ακόμα και αν την κρίνει. Ανοίγει μια συζήτηση που είναι χρήσιμη. Αν έχουμε κάτι να αντιτείνουμε, οφείλουμε να το κάνουμε πολιτισμένα και με στοιχεία. Κάτι που εσύ δεν έκανες ούτε μία φορά. Γι αυτό σου λέω, καλοπροαίρετα, ότι κατά τη δική μου άποψη η προσέγγισή σου στο ζήτημα Καπλάνι είναι εμπαθής. Εν πάση περιπτώσει, επειδή θεωρώ την παραπάνω απάντησή σου καλοπροαίρετη, σε παρακαλώ να ψάξεις το ενδεχόμενο να υπήρξες, στο συγκεκριμένο ζήτημα, πρόχειρος.
Αγαπητέ φίλε,
τα επιχειρήματα σου είναι σεβαστά,παρ'ότι διαφωνώ με αρκετά,αλλά όχι με όλα.
Ισχυρίζεσαι π.χ. ότι πιθανώς με ενοχλεί η δημόσια διατύπωση των απόψεων του Καπλάνι.
Κάθε άλλο.
Επέτρεψε μου όμως να θέσω κι εγώ κάποια ερωτήματα.
Σε ένα δημόσιο νοσοκομείο συμπεριφέρονται διαφορετικά σε έναν Ελληνα φουκαρά,απ'ότι σ'έναν αλλοδαπό?
Σε ένα δημόσιο σχολείο,
συμπεριφέρεται διαφορετικά ο δάσκαλος στο Ελληνόπουλο και διαφορετικά στο παιδί των μεταναστών?
Ο αστυφύλακας ρίχνει διαφορετικό ξύλο στον μετανάστη απ'ότι στον Ελληνα φοιτητή ή συνταξιουχο που διαδηλώνει?
Το παληκάρι στην Θεσσαλονίκη που το σάπισαν στο ξύλο (υπόθεση ζαρντινιέρα),ήταν μετανάστης?
Η ακρίβεια,η ανεργία,η φτώχεια που βιώνουν πολλοί συμπολίτες μας,είναι διαφορετική από αυτήν των μεταναστών?
Τα προβλήματα αγαπητέ φίλε είναι κοινά.
Οι μετανάστες,αντί να περιχαρακώνονται,θα έπρεπε να συμβάλλουν με τις δυνάμεις που έχουν,στους κοινωνκούς αγώνες.
Για επίλογο θα προσθέσω ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στην LIFO,εφημερίδα που δεν φημίζεται για τη ξενοφοβία της.
ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ & ΠΕΡΙΞ
Το νέο γκέτο της Αθήνας
ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΡΙΒΟΛΗ
Όλοι περίμεναν ότι εδώ θα γεννιόταν το Σόχο της Αθήνας. Αλλά η πραγματικότητα αποδείχτηκε διαφορετική. Έτσι, το παλιό εμπορικό κέντρο της πόλης μεταμορφώθηκε βαθμηδόν σʼ ένα σκληρό γκέτο με άεργους μετανάστες, ναρκωτικά, πόρνες και άστεγους. Κάτω από τα τελευταία λοφτ και τις γκαλερί, η περιοχή κυριαρχείται πια από τους πιο απελπισμένους παρίες της.
Πολλοί μιλούν για οργανωμένο σχέδιο, άλλοι για την εγκληματική αδιαφορία και ασχετοσύνη των αρμοδίων, που κατάφεραν να μετατρέψουν μια από τις ωραιότερες γειτονιές της Αθήνας σε γκέτο. Το σίγουρο είναι πως, όπως όλα τα γκέτο του κόσμου, και αυτό εδώ εξυπηρετεί μια «ανάγκη»: όλοι οι άνθρωποι που δεν θέλει κανείς έχουν «πεταχτεί» μαζί στην ίδια γειτονιά.
Είναι 18:00 το απόγευμα στην «κοιλιά της πόλης». Στη Μενάνδρου ο δρόμος έχει κλείσει άτυπα από μια αυτοσχέδια αγορά, οπού Τσιγγάνοι και Πακιστανοί πουλούν αγγούρια, κρεμμύδια, σπίρτα και τηλεκάρτες ανάμεσα σε σωρούς ολόκληρους από σκουπίδια. Η Σοφοκλέους θυμίζει εφιάλτη: Ο δρόμος έχει φρακάρει από μετανάστες και άστεγους που τρέχουν για το συσσίτιο του Κέντρου Υποδοχής Αστέγων, ενώ οι χρήστες τρυπιούνται ανάμεσα σε πλαστικά μπουκάλια και σκουπίδια. Στα δεξιά, στην οδό Γερανίου, μπροστά από τα κλειστά μαγαζιά έχει στηθεί το νέο μεγάλο στέκι της διακίνησης ναρκωτικών στην Αθήνα. Αγόρια και κορίτσια με σβηστά μάτια κάθονται στα γκρίζα σκαλιά και κάνουν νταραβέρι με τους εμπόρους. Η μυρωδιά είναι αποπνικτική. Το ίδιο βράδυ στην οδό Ευριπίδου -λίγο πιο κάτω από τη λαχαναγορά- ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα και τους γεμάτους γκραφίτι τοίχους, το πεζοδρόμιο είναι γεμάτο με τουλάχιστον 40 Νιγηριανές πόρνες που κάνουν πιάτσα ανάμεσα στα φρακαρισμένα αυτοκίνητα. Αντίο αθηναϊκό εμπορικό τρίγωνο - καλημέρα νέο αθηναϊκό γκέτο.
Η συγκεκριμένη γειτονιά -το τρίγωνο δηλαδή κάτω από την αγορά και μέχρι την Πειραιώς, μεταξύ Ομόνοιας και Πλατείας Μοναστηρακίου- ήταν πάντα μια λαϊκή εμπορική γειτονιά. Εδώ έμεναν άνθρωποι που δούλευαν σε λαϊκές βιοτεχνίες, εδώ ήρθαν και τα πρώτα μέλη της πακιστανικής και κινέζικης κοινότητας στα μέσα της δεκαετίας του ʽ90 - δυο κοινότητες που έδωσαν και την πρώτη νότα «εξωτισμού» στη λευκή Αθήνα. Η λαϊκότητά της εξάλλου ήταν αυτό που έκανε αυτήν τη γειτονιά την πιο γοητευτική της Αθήνας: πού αλλού θα μπορούσε να βρει κανείς μαγαζιά που πουλούσαν από παραδείσια πουλιά μέχρι κουφέτα και σφουγγάρια; Τα φτηνά νοίκια, οι γκαλερί που ξεφύτρωναν παντού, η ανάπτυξη της γειτονιάς του Ψυρρή ως πόλου εναλλακτικής διασκεδάσης και downtown κατοικίας έδωσαν ώθηση στην περιοχή. Νέοι επαγγελματίες, γραφίστες, αρχιτέκτονες, σχεδιαστές, καλλιτέχνες νοίκιασαν και αγόρασαν καταστήματα, γραφεία και σπίτια, δίπλα σε μαγαζιά μπαχαρικών και βιοτεχνίες. «Όλοι νομίζαμε πως η περιοχή θα γινόταν όπως έχει γίνει το downtown όλων των πόλεων, κάτι σαν το East Village ή το Soho» λέει ο Κωνσταντίνος Ζουγανέλης, ψυχή του μπαρ-εστιατορίου Guru στην Πλατεία Θεάτρου κι ένας από τους πρώτους που επένδυσαν στην περιοχή σχεδόν 10 χρόνια πίσω. «Διαψευστήκαμε οικτρά» προσθέτει.
Η περιοχή άρχισε να αλλάζει ριζικά λίγο μετά τους Ολυμπιακούς - κατά κάποιο τρόπο θα μπορούσε να πει κανείς πως όλοι οι ανεπιθύμητοι της πόλης, όλες οι μειονοτικές ομάδες που δεν ήθελε κανείς, μαζεύτηκαν στο ίδιο μέρος την ίδια στιγμή: πρεζάκια, άστεγοι, πόρνες και αλλοδαποί «πετάχτηκαν» σε μία περιοχή. Κι αφέθηκαν και αυτοί και η περιοχή στην τύχη τους.
Η αρχή έγινε με την ίδρυση της Δʼ Θεραπευτικής Μονάδας του ΟΚΑΝΑ στη Σοφοκλέους στο τέλος του 2003. Οι κάτοικοι υποστηρίζουν πως η μονάδα του ΟΚΑΝΑ ήταν ο βασικός λόγος για την υποβάθμιση της περιοχής, μιας και μαζί με τους χρήστες ήρθαν και οι έμποροι ναρκωτικών. Αυτό -δυστυχώς- επιβεβαιώνεται και από κύκλους της Δίωξης Ναρκωτικών, που αναφέρουν πως μετά την εγκατάσταση της Θεραπευτικής Μονάδας υπήρξε κατακόρυφη αύξηση στη χρήση και διακίνηση ναρκωτικών στην περιοχή. Σημειώνουν μάλιστα πως η πιάτσα της αθηναϊκής διακίνησης ηρωίνης -που σε αυτή την περιοχή γίνεται ως επί το πλείστον από Αφρικανούς- έχει πλέον μεταφερθεί από την Ομόνοια στη οδό Γερανίου. Το πρόβλημα δεν είναι ο ΟΚΑΝΑ, που κάνει ιδιαίτερο αξιόλογο έργο, αλλά η δημιουργία της συγκεκριμένης μονάδας στο κέντρο της πόλης. «Έχουμε γράψει κατʼ επανάληψη στις αναφορές μας προς το υπουργείο Υγείας πως οι μονάδες του ΟΚΑΝΑ στο κέντρο της πόλης συνεισφέρουν σοβαρά στην υποβάθμιση της περιοχής» αναφέρουν από τη Δίωξη. Εξάλλου, οι συλλήψεις δεν κάνουν και πολλά - την επομένη, μετά το αυτόφωρο και τον εισαγγελέα, οι ίδιοι άνθρωποι είναι πάλι πίσω στους ίδιους δρόμους.
Δεν είναι τυχαίο πάντως πως η συγκεκριμένη μονάδα «διέλυσε» τον κοινωνικό ιστό της γειτονιάς, γεμίζοντάς την με εμπόρους και άπειρους χρήστες. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΕΚΤΕΠΝ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής) η Δʼ Θεραπευτική Μονάδα λειτουργεί κυρίως με πρόγραμμα «χαμηλού ουδού» (γνωστό και ως πρόγραμμα χαμηλών προδιαγραφών), πραγματοποιώντας εισαγωγές και από άλλες μονάδες θεραπείας. Με λίγα λόγια, σε αυτήν τη μονάδα πηγαίνουν χρήστες που αδυνατούν να ολοκληρώσουν το βραχυπρόθεσμο, «δύσκολο» πρόγραμμα του ΟΚΑΝΑ κι έτσι ακολουθούν ένα πιο χαλαρό, ελαστικό πρόγραμμα κατά το οποίο απλώς τους χορηγείται μεθαδόνη. «Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια υπάρχουν και αυτά τα προγράμματα - της νοοτροπίας περάστε, πάρτε τη δόση σας και φύγετε. Δεν είναι θέμα να δίνεις στο χρήστη το υποκατάστατο και μετά να του λες να φύγει. Και αυτά τα προγράμματα είναι που δυστυχώς δημιουργούν και τη μεγαλύτερη παρενόχληση στην τοπική κοινωνία. Αν υπήρχε καλή διαχείριση του προγράμματος δεν θα ενοχλούσαν. Και χρειάζεται και η συμμετοχή των πολιτών σε μια τέτοια μονάδα, αλλιώς έχουμε φαινόμενα τύπου Ψωμιάδη στη Θεσσαλονίκη - που ξεσήκωσε όλη τη Θεσσαλονίκη για να μην πάει ο ΟΚΑΝΑ εκεί» υποστηρίζει η Μένη Μαλλιώρη, πρώην πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ. Ας σημειωθεί πως η ηγεσία του ΟΚΑΝΑ, βρίσκεται μεταξύ προέδρων και αρνήθηκε να μας μιλήσει.
Το 2004, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, εμφανίστηκαν και οι πρώτες Νιγηριανές πόρνες στην περιοχή. Κατέλαβαν την περιοχή κάτω από τη λαχαναγορά και τις αρχές της Ευριπίδου - μια πιάτσα που μέχρι τότε ανήκε παραδοσιακά στις τραβεστί. Κανείς, ούτε ο αρμόδιος προϊστάμενος του Τμήματος Ηθών αλλά ούτε και οι μη κυβερνητικοί οργανισμοί που ασχολούνται με το trafficking, δεν ξέρει με σιγουριά πόσες είναι. Το μόνο σίγουρο, σύμφωνα με το Τμήμα Ηθών, είναι πως ο αριθμός τους έχει αυξηθεί κατά πολύ με τα χρόνια. Όπως εξάλλου και με τις συλλήψεις για τα ναρκωτικά, οι κοπέλες πάνε στο αυτόφωρο και το επόμενο βράδυ ξαναβγαίνουν στο δρόμο. «Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο γιατί αυτές οι κοπέλες έχουν όλες κάρτα πολιτικού πρόσφυγα και ακόμα και τα ξενοδοχεία που χρησιμοποιούν είναι νομικά πάρα πολύ δύσκολο να σφραγιστούν» λέει ο αρμόδιος προϊστάμενος του Τμήματος Ηθών. Η μόνη λύση θα ήταν φυσικά να εξαλειφθεί το κύκλωμα. Όπως και στις περισσότερες περιπτώσεις trafficking, είναι εξαιρετικά δύσκολο να καταδικαστούν οι μαστροποί: οι κοπέλες είναι πολύ φοβισμένες για να καταθέσουν· τις απειλούν ότι θα τους κάνουν βουντού, πως θα βλάψουν την οικογένειά τους στη Νιγηρία, ενώ το κάψιμο με σίδερο και οι βιασμοί είναι κομμάτια της καθημερινότητάς τους. Και φυσικά όσες προσαγωγές κι αν κάνει το Τμήμα Ηθών, το επόμενο βράδυ οι κοπέλες είναι πάλι εκεί, στο πόστο τους. Από τη στιγμή βέβαια που η ελληνική πολιτεία δεν έχει κάνει σχεδόν τίποτα για να αντιμετωπίσει το πολύ σοβαρό θέμα του trafficking -το οποίο ζει και βασιλεύει στην Ελλάδα-, ούτε και για να προστατέψει αυτές τις κοπέλες, οι Νιγηριανές αποτελούν άλλο ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παρακμής της περιοχής.
Το 2005 εγκαινιάστηκε στη Σοφοκλέους και το Κέντρο Υποδοχής Αστέγων. Μια προσπάθεια σίγουρα αξιόλογη, που δυστυχώς όμως επιβάρυνε ακόμα περισσότερο τη γειτονιά: 1.200 άτομα -άστεγοι, μετανάστες, χρήστες- τρώνε εδώ κάθε μέρα. Παράλληλα, η μεταναστευτική κοινότητα, που μέχρι πρόσφατα αποτελείτο από Κινέζους και Πακιστανούς εργαζόμενους που τα πήγαιναν καλά μεταξύ τους και με την υπόλοιπη γειτονιά, άλλαξε χαρακτήρα (κυρίως λόγω της εισχώρησης Αφρικανών εμπόρων ναρκωτικών, καθώς και αλλοδαπών χρηστών), με αποτέλεσμα έναν άτυπο πόλεμο μεταξύ των αλλοδαπών διαφορετικής εθνικότητας της γειτονιάς.
Το παζλ συμπληρώθηκε με την υποβάθμιση του Ψυρρή. Η φούσκα του πόλου εναλλακτικής νυχτερινής διασκέδασης αλλά κυρίως του τόπου κατοικίας «downtown» έσκασε πολύ γρήγορα. Άνοιξαν εκατοντάδες μαγαζιά -καφέ-μπαρ, ταβέρνες, εστιατόρια- σε ελάχιστα οικοδομικά τετράγωνα: πολλά χωρίς άδεια, τα περισσότερα χωρίς να τηρούν έστω και ελάχιστα τις προδιαγραφές. Η περιοχή κατάντησε ένα πελώριο σουπερμάρκετ μαζικής διασκέδασης με άπειρα σκουπίδια - αφόρητη και για τους παλιούς αλλά και για τους νέους του κατοίκους. Ο Μάριος Τσουρουπής μετακόμισε στη γειτονιά το 2003. Στο ισόγειο του κτιρίου του άνοιξε ένα μπαρ με πολύ δυνατή μουσική που ξενυχτούσε μέχρι τις 6:00 το πρωί, χωρίς καμία ηχομόνωση. Ο κ. Τσουρουπής καλούσε την αστυνομία, τηλεφωνούσε στο δήμο -έπαιρνε τηλέφωνο το ίδιο το μπαρ- μέχρι που άρχισε να δέχεται απειλητικά τηλεφωνήματα. «Σύμφωνα με τη νομοθεσία, από τον 3ο όροφο και μετά είναι γενικές κατοικίες, ενώ επιτρέπεται και βιοτεχνία ελαφράς όχλησης. Ενώ υπάρχει αυτή η νομοθεσία, δεν έχει γίνει καμία μέριμνα για τους κατοίκους» λέει ο ίδιος. Δεν είναι τυχαίο πως στου Ψυρρή έχουν απομείνει πλέον μόνο 500 κάτοικοι. Η αναβάθμιση της περιοχής έχει πλέον επισήμως αποτύχει.
Κάτοικοι και καταστηματάρχες που εγκαταλείπουν την περιοχή (ενδεικτικό είναι πως στην Ευριπίδου από τρεις φούρνους που λειτουργούσαν υπάρχει πλέον μόνο ο ένας), χρήστες κι έμποροι, σκουπίδια, πόρνες, άστεγοι και μετανάστες συνθέτουν την εικόνα μιας επιθετικής καινούργιας κατάστασης που θυμίζει όλο και περισσότερο γκέτο: περιστατικά σαν αυτό που περιγράφει η Ιωάννα Κωστίκα, γραφίστρια που έχει το γραφείο της στην περιοχή εδώ και 3,5 χρόνια, έχουν γίνει πλέον συνηθισμένα: «Κάτω από το γραφείο μου έχει πρακτορείο για υπεραστικά τηλεφωνήματα. Ένα απόγευμα, κάποιος μπήκε μέσα και έκλεψε 10 ευρώ. Σε λιγότερο από μισή ώρα είχαν μαζευτεί από κάτω 20 Πακιστανοί και 20 Αφρικανοί οι οποίοι παίζανε ξύλο με κοτρόνες και δοκάρια από την οικοδομή. Σκοτωνόντουσαν κυριολεκτικά. Η αστυνομία εμφανίστηκε μετά από 45 λεπτά». Παράλληλα, κανείς δεν θέλει να πάρει την ευθύνη αυτής της απεγνωσμένης πραγματικότητας - ή να κάνει κάτι για να λύσει το θέμα. Η αστυνομία παραπέμπει στο δήμο, ο δήμος στον εισαγγελέα και τούμπαλιν. Πολλοί μιλούν για ένα σύστημα που μοιάζει σαν να έχει φτιαχτεί για να μη λειτουργεί.
Ενδεικτικό είναι πως σε ένα συμβούλιο που έγινε μετά από προτροπή και μεγάλο αγώνα των κατοίκων, των εργαζομένων και των ιδιοκτητών καταστημάτων με αντιπρόσωπους του ΥΠΕΧΩΔΕ, του δήμου και της αστυνομίας, τα αποτελέσματα ήταν άκρως απογοητευτικά. «Μας έδωσαν την εντύπωση πως ζουν σε μια άλλη πόλη από αυτή που ζούμε εμείς, σαν να τα άκουγαν αυτά τα πράγματα για πρώτη φορά» λέει ο Κωνσταντίνος Ζουγανέλης. Πράγματι, κανείς στο Δήμο Αθηναίων δεν θεώρησε τον εαυτό του αρκετά αρμόδιο επί του θέματος για να μας μιλήσει - όλοι μας παρέπεμπαν σε κάποιον άλλον. Κι όμως, όλα αυτά γίνονται στο κέντρο της πόλης. Αυτήν τη στιγμή στο πίσω μέρος του Δημαρχείου τα μαρμάρινα σκαλιά είναι γεμάτα χρήστες που ψάχνουν για τη δόση τους.
Πολλοί μιλούν για οργανωμένο σχέδιο, άλλοι για την εγκληματική αδιαφορία και ασχετοσύνη των αρμοδίων που κατάφεραν να μετατρέψουν μια από τις ωραιότερες γειτονιές της Αθήνας σε γκέτο. Το σίγουρο είναι πως, όπως όλα τα γκέτο του κόσμου, και αυτό εδώ εξυπηρετεί μια «ανάγκη»: όλοι οι άνθρωποι που δεν θέλει κανείς έχουν «απομονωθεί» μαζί στην ίδια γειτονιά.
Θα μπορούσε να πει κανείς πως το παράξενο της υπόθεσης μοιάζει να είναι η τοποθεσία: καμία ευρωπαϊκή πόλη δεν έχει γκέτο στο κέντρο, δίπλα ακριβώς από τα τουριστικά αξιοθέατα. Κι όμως, το πραγματικά παράδοξο είναι αλλού: η μοναδική αθηναϊκή ευρεσιτεχνία είναι το πώς μια περιοχή που έζησε την «ανάπλαση» και την «άνθιση» -τη γνωστή συνταγή του λεγόμενου gentrification, με γκαλερί, λοφτ, μπαρ και καλλιτέχνες- κατάφερε μέσα σε λιγότερο από δέκα χρόνια όχι μόνο να γίνει χειρότερη από πριν, αλλά και να μεταμορφωθεί στο πρώτο κεντρικό αθηναϊκό γκέτο.
Γι αυτό σου λέω ότι κάνεις λάθος. Στήριξες μια "επίθεση" στον Καπλάνι για να εκφράσεις ίσως μια γενικότερη ανησυχία που όμως δεν τον αφορά.
Όσοι τρώνε ξύλο από την αστυνομία πονάνε το ίδιο, μόνο που, κατά τεκμήριο, οι μετανάστες έχουν λιγότερα μέσα άμυνας. Είτε γιατί δεν γνωρίζουν αρκετά καλά τη γλώσσα, είτε γιατί φοβούνται την απέλαση, είτε γιατί η αστυνομία, αν απευθυνθούν σε αυτήν, δεν τους δίνει αρκετή σημασία, είτε, είτε...
Θυμάμαι την ημέρα των πανηγυρισμών για το ευρωπαϊκό ποδοσφαίρου του 2004: στον Πειραιά κάποιοι μαύροι μετανάστες είχαν κατέβει να γιορτάσουν μαζί με όλους τους άλλους. Είναι απερίγραπτο το πόσο ξύλο έφαγαν από κάποια αντράκια (που χρειάζεται να είναι πάνω από δέκα για να αποδείξουν τη δύναμή τους) μέχρι κάποιοι πιο ψύχραιμοι να μπούμε στη μέση. (Είμαι σίγουρος ότι και εσύ θα έκανες το ίδιο.)
Έφαγαν ξύλο επειδή ήταν μαύροι, και τόλμησαν να χαρούν με την ελληνική νίκη! Το διανοείσαι; Η αστυνομία παραδίπλα κοίταζε και δεν κουνιόταν.
Αξίζει να εφαρμόζουμε διάκριση. Να μην στοχοποιούμε εύκολα και χωρίς στοιχεία. Ο μετανάστης, ακόμα και αν είναι αρθρογράφος-συγγραφέας, είναι ευκολότερος στόχος από πολλούς από μας.
Ας μην συμβάλλουμε στη δημιουργία κλίματος καχυποψίας. Πολύ δε περισσότερο, ας μην βιαζόμαστε να χαρακτηρίζουμε ως "ύποπτους" ανθρώπους για τους οποίους δεν γνωρίζουμε, εντέλει, αρκετά πράγματα. Ας μιλάμε με γεγονότα και ας προτείνουμε λύσεις. Εσύ, με το (προφανώς) επιτυχημένο δημόσιο βήμα που διαθέτεις (το μπλογκ σου), πιστεύω ότι πρέπει να είσαι διπλά προσεκτικός.
Αν το ελληνικό κράτος είναι ανάξιο να ελέγχει τα σύνορά του, καθώς και τη δημόσια τάξη στις πόλεις και στην ύπαιθρο (καί λόγω της τεράστιας διαφθοράς του), φταίει βασικά το ίδιο -δηλ. σε μεγάλο βαθμό εμείς, οι Έλληνες πολίτες. Ας μη στοχοποιούμε συλλήβδην "τους μετανάστες". Πολλοί από εμάς ψάχνουν κανάλια για να διοχετεύουν την από αλλού προερχόμενη οργή τους. Ας μην τους υποδεικνύουμε "τον μετανάστη" ως βαλβίδα εκτόνωσης. Διπλό κόσκινο, ιδίως εφόσον έχουμε δημόσιο βήμα. Διπλή ευθύνη.
Παρακολουθώ τον Καπλάνι από τα γραπτά του εδώ και περίπου πέντε χρόνια. Έχω την άποψη ότι πραγματικά τον αδικείς με τις υποψίες σου. Ξαναδές το.
Καληνύχτα.
Ego to mono pou exo katalavei apo ayto to blog einai oti o Kaplani einai enas gamatos typos pou grafei gamata arthra, oti tous ellinarades kai tous alvanarades tous exei grammenous sta arxidia tou, oti douleyei poly, amoivetai kala, ntynetai oraia, einai oraios gkomenos kai isos gamaei kai oraia. Re seis mhpos sas exei plhrosei o Kaplani na tou kanete diafimisi? Ego an hmoun sti thesi tou Kaplani tha kaylona me ola ayta pou diavazo, na yparxoun anthropoi pou ksimerovradiazontai gia na vroun pou douleyeis, poso plhronesai, ti grafeis, ti gamas, pote xezeis, me ti xarti ygeias skoupizeis ton kolo sou. Tha eniotha STAR. Me ayta pou exo diavasei mexri tora ton exo sympathisei para poly ton anthropo, ton eixa akousta apla tora tha trekso na agoraso to vivlio tou , na diavaso kai ta arthra tou. Se mia Ellada toso gri kai mayri einai mia foteini eksairesi mou fainetai, paradeigma pros mimisi, gi'ayto exo tin ypopsia oti eite sas exei valei o idios o Kaplani na ton diafimisete eite to kanete epitides me ton idio panta skopo. Pragmatika den ksero, meno anaydos!
Γράφεις "Η ρατσιστική Ελλάδα - κατά τα λεγόμενά του- τον Καπλάνι τον σπούδασε,τον τρέφει (με πέντε-έξι δουλειές),του δίνει ελεύθερα και χωρίς κανέναν περιορισμό το δικαίωμα να εκφράζεται". Διάβασε το Σύνταγμα της Ελλάδας φίλε μου. Σε μια δημοκρατικό πολίτευμα ο καθένας εισπράττει τους καρπούς των προσπαθειών του. Τα κατάφερε ο γύφτος, να φίλε μου τα κατάφερε. Και μας λέει με το παράδειγμά του οτι σε αυτό τον τόπο υπάρχει ελπίδα. Αυτός ναι όχι κάτι τύποι σαν και σας που σας ρωτούν τι γράμματα μάθατε και απαντάτε "έμαθε ο Αριστοτέλης για μας". Σας ρωτούν τι έχετε καταφέρει στη ζωή σας, τι έχετε κάνει για την πατρίδα σας; Και το μόνο που κάνετε είναι να δείχνετε την Ακρόπολη, να μιλάτε για το καθαρό ελληνικό αίμα και να λοιδορείτε όσους δουλεύουν σκληρά και παρ'όλα τα εκατομμύρια εμπόδια που συναντούν τα καταφέρνουν. Ο Καπλάνι τον σεβασμό για αυτή τη χώρα την έχει δείξει με το παραπάνο με τα άψογα ελληνικά που μιλά, με το ταλέντο του και με το κριτικό του πνεύμα. Αυτός εκπροσωπεί την Ελλάδα πραγματικά όχι εσείς. Εσείς μισείτε θανάσιμα τον Καπλάνι γιατί το ξέρετε καλά οτι δεν είναι ενάντια στην Ελλάδα, είναι ενάντια στην δική σας Ελλάδα των χαμερπών, των χυδαίων, των εκβιαστών, των Καραμπελιών, των ΣταθιδοΤριαντίδων, των ακροδεξιών που κυκφορούν ως τραβεστί αριστεροί. Εσείς είστε η συμφορά αυτής της χώρας!
Kala...karsilama. Exeis poly plaka (h provlima). Xthes eixes tin photo tou vivliou tou kapllani kai tin photo tin diki tou (parempiptontos..theogkomenos)kai meta to sxolio mou oti meso esou ematha to vivlio kai to promitheytika...anisixises toso poly mipos telika arxisei pragmatika na pairnei 7000 eyro apo ta esoda tou vivliou tou pou piges kai evgales tin photo! Kai tora tha sviseis kai to simerino mou sxolio,opos ekanes me to xthesino opou monaxa egrafa pos..."xairomai pou mou edoses tin eykairia na matho gia ayto to vivlio.Sto synisto na to diavaseis".
Δεν καταλαβαινω όμως εγω...ποιο ειναι το προβλημα που δουλεύει στο κεκ? Προσπαθω απο ολα οσα γραφεις να εντοπισω καποιο προβλημα αλλα δεν βρίσκω. Μπηκα και στο site που δείχνεις. Λεει "Υπεύθυνος σε Κοινωνικά Ευαίσθητες Ομάδες
Kapllani Gazmend". Ε ωραια..και απο πάνω του λεει "Παπαδημητρίου Κώστας" και απο κάτω του λεει "Μπαδογιάννης Στράτος". Εσυ γιατι κολλησες στον μεσαιο?
Δηλαδη αν καταλαβα καλα η Ελλαδα ελυσε ολα τα προβληματα της και χωριστηκε για να τσακωνεται για τον Καπλανι? Το τραγικοτερο παντως που'γραψε καποιος το οτι ο καπλανι αντιπροσωπευει καλυτερα την Ελλαδα απο καποιον Ελληνα[οποιονδηποτε λεω εγω] ειναι κλασσικο δειγμα του ποσο πετυχημενη ειναι η κρατικη-ΝΕΤ- και ιδιωτικη-ΔΟΛ- προπαγανδα αυτου του τοσο καλα εκπαιδευμενου επαγγελματια ''πολυπολιτισμικου αντιρατσιστη''.Οταν ξυπνησουμε θα
εχει στειλει τα παιδια μας
μεταναστες.Γελαστε καποιοι, αυτος κρυφογελαει και περιμενει.
Αλλωστε 60 χρονια περιμεναν οι καπλανιδες του Κοσσυφοπεδιου μα το πηραν απο την Σερβια.
Δημοσίευση σχολίου